Een beetje meer happy

Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat ik hier nog kwam schrijven. Soms is er wel de goesting om te schrijven, alleen ontbreken dan vaak de middelen als zijnde een pc, pen en papier of gewoon tijd. Heel soms zit ik voor de pc of is er pen en papier in de buurt en blijkt ook de factor tijd in het schrijfvoordeel, alleen ontbreekt dan de goesting. Om maar te zeggen dat de ideale combinatie van pc, pen en papier, tijd en goesting te vaak niet samen voor komt.

Toch zijn dat allemaal maar flauwe excuses. Tijd kan je maken als je het echt belangrijk vindt. Een pen en papier is in een leraren/onderzoekers-huishouden altijd wel ergens te vinden. En ook de pc bevindt zich vaker wel dan niet in de buurt. Om maar te zeggen dat andere zaken prioritair zijn. Wat dan wel? Awel dat (in willekeurige volgorde):

  • boeken lezen (ik heb er dit jaar alweer 11 doorgejaagd);
  • zetelhangen en filmpje kijken (sinds kort heb ik een nieuwe compagnon, de zoon);
  • heel vaak gewoon werken voor school (ja, dat moet ook wel eens gebeuren);
  • shoppen met de meisjes/jongen (mijn budget kan wel een boost gebruiken. Blijken ze alle vier gezegend met een uitstekend shoptalent);
  • opruimen (OMG, wat kunnen die kinderen rommel maken. En eerlijkheidshalve moet ik er ook nog aan toevoegen dat de Man ook hier over ongeziene kunde beschikt);
  • een theetje/koffietje/wijntje drinken ergens in de stad;
  • bellen/facetimen … (familiale en andere contacten zijn bijzonder belangrijk);
  • studeren (sinds februari ben ik er nog eens aan begonnen. Er zijn zoveel interessante zaken waarover ik nog veel te weinig weet);

Als ik dan iets geschreven heb, ben ik vaak niet tevreden en post ik het dan maar niet. Deze post is eigenlijk ook niet helemaal wat het zou moeten zijn. Het mist wat vinnigheid, is zelfs een beetje saai. Toch stuur ik hem de wijde wereld in. Om mezelf er attent op te maken dat al dat geschrijf wel deugd doet. En als hier en daar dan ook nog een medemens dit een beetje fijn vindt, dan zijn we al met minstens twee een beetje meer happy dan daarstraks.

Veel liefs.

GewoonElke

Plaats een reactie