Slapen

Slapen is de meest onderschatte activiteit. Het is de buffer waaruit tijd wordt gehaald als het allemaal een beetje te druk wordt. Of als we nog net dat extra beetje feest willen of …

Ook ik pleit schuldig. Op tijd gaan slapen is één van de moeilijkste to do’s op mijn goede voornemens-lijstjes. Elke keer laat ik mij vangen door slecht time-management. Wat amper 10 minuten hoeft te duren loopt al te vaak uit. Nog snel een e-mail sturen, de was ophangen, zetelhangen voor de tv, dat ene artikel lezen of dat éné hoofdstuk lezen … Steeds weer laat ik mij verleiden. Het lijkt wel of ik vergeten ben hoe zalig slapen wel kan zijn.

Hoe heerlijk is het niet om tussen de lakens te glijden en te verdwijnen in de armen van de slaap. Je lijf, leden en hoofd rust te gunnen in de wazig wereld van het onderbewuste.

De wereld is beter leefbaar met een uitgeslapen kop. Problemen krijgen een oplossing. De gemoedstoestand straalt, het stresslevel blijft onder controle, alles ziet er gezelliger, warmer … uit.

Bij deze schrijf ik het nog maar eens:

bovenaan op de to-do-lijst van mijn goede voornemens komt

SLAPEN

Tot gauw.

Veel liefs.

GewoonElke

3 gedachtes over “Slapen

Geef een reactie

