Aargh

Luizen. Zelfs in de vakantie kunnen ze ons niet gerustlaten.

Nog niet zo heel lang geleden vond ik deze kriebelige mini-beestjes net niet het einde van de wereld. Als ik er eentje ontdekte, schreeuwde ik het hele huis bijeen. De kinderen lieten zich keurig naar de badkamer commanderen waar ze de behandeling ondergingen. Pas twee uur na de feiten begonnen ze voorzichtig opnieuw te bewegen. 

Nu nog worden alle registers bij het opduiken van die verderfelijke nietsnutten opengetrokken. De echt drastische maatregel waarbij het haar onherroepelijk afgeschoren wordt, pas ik nu alleen nog voor de zoon toe. De meisjes worden gekamd met het luizenkammetje. Na de shampoobeurt wordt elk haartje minutieus aan deze behandeling onderworpen. Als je weet dat onze kinderen van dat prachtige semi-afrohaar hebben dan weet je dat dit de hel is. 

Een dikke twee uur geleden zat ik hier op onze camping na de shampoobeurt op luizen te jagen met dat verschrikkelijke kammetje. In tegenstelling tot vroeger klaarde ik de klus onder het vrolijk gekwetter van de kinderen. Al moet gezegd; sinds deze avond weet de hele camping dat wij hier zijn dankzij het gebrek aan enthousiasme tijdens het kammen van onze jongste. 

Tot gauw

Veel liefs

GewoonElke

3 gedachtes over “Aargh

Geef een reactie

