Zussenweekend – the light versie

De tweede editie van ons zussenweekend wordt noodgedwongen een lichte versie. Verbouwingen, werk, afwezige mannen, veel kinderen  … noem maar op. We glippen twee dagen weg uit ons metro-boulot-dodo-ritme. De man lacht ons vierkant uit als blijkt dat we op een kleine 15 km van ons huis op hotel gaan. Wij lachen vriendelijk terug en doen vierkant ons goesting.

De trein en de beenwagen brengen ons overal waar we naartoe willen. We komen op krachten in Gecko waar we een overheerlijke salade eten. We stappen stevig richting Matongé waar we onze zakken in het Aqua-hotel droppen. De rest van de middag brengen we shoppend door. Gelukkig heb ik mijn grote 50 liter-rugzak meegesleurd. Cadeautjes scoren voor kinderen zorgt voor heel wat extra gewicht. Uiteraard koop ik ook nog wat stiftjes voor mijn allernieuwste bezigheid; mijn Bullet Journal – BuJo voor de kenners. De Zussen schenken mij stickertjes en washitape. Om me helemaal jarig te voelen krijg ik er nog het yoga-boek van Evi bovenop. Het zen-worden test ik later tijdens de maanden juli en augustus uitvoerig uit. Moe geshopt vinden we op nog geen 10 minuten van ons hotel Ultime Atome, een gezellig en lekker restaurant met zwierig bediening.

De eerste dag leverde ons niet minder dan 13 000 stappen op. Dit alles wordt keurig bijgehouden door het nieuwe horloge van Zus 1 en de Iphone van Zus 2. Je ziet, high-tech-zussen ;-).

Na een heerlijke nacht ontbijten we uitgebreid in ons hotel en chillen we nog wat op onze vier-sterren-kamer. Eindigen doen we met een theetje en een sapje op het Sint-Katelijne-plein.

De zussentijd is weer veel te snel voorbij. De plannen voor volgend jaar zijn al gemaakt. Antwerpen, maak je klaar, want wij komen eraan …

Tot gauw

Veel liefs

GewoonElke

Een gedachte over “Zussenweekend – the light versie

Geef een reactie

