Baf…

zo klinkt de schoolpoort op 30 juni. Ze gaat (in theorie) voor twee maanden dicht. 61 Dagen passeert geen leerling de rode lijn richting nieuwe kennis en vaardigheden. 

Voor leerkrachten begint een relatief rustige tijd. De computer blijft even dicht, Smartschool wordt een beetje vergeten. De zweep mag er voor een tijdje af. En ik … ik vertrek de volgende dag op onze uitgestelde echte honeymoon naar Senegal. 

Met mijn hoofd al in de wolken race ik naar huis. Tot ik langs de weg een verweesde man met bloedende handen, geschaafde armen en beschadigd gezicht zie zitten. Zijn fiets ligt op de weg, zijn bril en gsm aan diggelen. Voor ik echt op vakantie ga, ben ik voor eventjes een Nightengale. 

Nu dacht ik dat de vriendelijke dame van de 112 mijn locatie aan de hand van mijn mobieltje kon bepalen. Niets is minder waar. Ik moet naar het dichtstbijzijnde straatnaambord hollen om te vertellen waar de ambulance naartoe moet. Wat me er meteen aan herinnert dat die fysieke conditie ondanks al dat fietsen veel beter kan. 

Het Nightengalen is van korte duur. De ambulanciers vertrekken met de man en de fiets. En ik kan weer met mijn hoofd in de wolken de vakantie inrijden. 

Tot gauw

Veel liefs

GewoonElke

Een gedachte over “Baf…

Geef een reactie

