Tussentijdse balans

De grote sprong in het bekende onbekende namen wij drie maanden geleden. De man mocht zijn werkbroek tijdelijk in de lichtstad verslijten. GewoonElke en de kids proberen sinds die dag de weekdagen met zijn vijven te doorspartelen . Tijd om een tussentijdse balans op de maken.

Het is hard werken om alleen met de vier te (over)leven. De man blonk en blinkt niet uit in de discipline ‘ik ben de nieuwe man’. Toch was zijn aanwezigheid belangrijker dan gedacht. Alleen al een volwassen mens in de buurt doet wonderen in tijden van stress. Hoewel wij dagelijks contact hebben met elkaar (dank u WhatsApp en feestboek) moet ik toch vaak snelle beslissingen nemen, tussenkomen bij de zoveelste kinderruzie, de kinderen naar bed brengen, vuilniszakken de deur uitslepen, de loodgieter bellen, opvang regelen …noem het en ik doe het. Het is verdorie niet evident.

De kinderen zijn het stilaan gewoon dat alleen mama in de buurt is. Ze maken duidelijk het onderscheid tussen de week met mama en het weekend met papa. Zelfs de kleinste lijkt het oké te vinden zolang ze maar in het weekend altijd en overal bij papa mag zijn. Alleen kind 3 m, onze meester-manipulator maakt gretige gebruik van zwakke momenten bij mama en/of papa. Zo kennen we ze wel.

Dat alles went, kan ik eigenlijk alleen maar bevestigen. Dat moeilijk ook gaat, is nog zo’n cliché dat helemaal opgaat. En dat goede buren superbelangrijk zijn wordt minstens een paar keer per week in de praktijk uitgetest en goed bevonden. En dan is er natuurlijk nog de morele steun van familie, vrienden, collega’s ….

Ooit kijk ik met verbazing op deze periode terug. Dan bedenk ik met een kleine frons dat jonge mensen heel wat werk kunnen verzetten.

En dan ga ik nu de boterhammen voor morgen smeren, nog wat opruimen, was plooien, een ppt afwerken en tax On web aanvallen 😉

Tot gauw

Veel liefs

GewoonElke

Geef een reactie

