Hoe doen zij dat toch?

Je hebt zo van die vrouwen die er ongeacht het uur van de dag uitzien om door een ringetje te halen. In hun coole huis kraakt de vloer van netheid. Nergens is een stofje te bespeuren. Alle boeken staan netjes op het rek. Het speelgoed ligt in de juiste bakken. Het aanrecht  blinkt en is leeg. Op de tafel staat een prachtige bos bloemen. Hun kinderen eten netjes, slapen meteen, schrijven leesbaar, zeuren nooit en houden zich wonderwel aan de afspraken. Hoe die dat doen? Het blijft een goed bewaard geheim.

Dat het hier een tikkeltje anders is, heb je wellicht allang begrepen. De meeste dagen vind ik het niet zo erg. Maar er zijn zo van die dagen waarop alles in het 100 lijkt te lopen. Als ik dan met een diepe zucht door ons huis dwaal, vraag ik me wel eens af hoe die knappe dames met die nette huizen en die perfecte kinderen dat allemaal voor elkaar krijgen …

Tot gauw

Veel liefs.

GewoonElke

11 gedachtes over “Hoe doen zij dat toch?

  1. kaat zegt:

    Ik benijd ze niet, ‘die mensen’. Ik ken ze wel. Maar ze zijn gewoon anders. Ik ben zo niet en dat is oké. Dat aanvaarden geeft me al veel rust. Gelukkig denkt mijn echtgenootje er hetzelfde over ! Als ik er echt zou aan tillen, dan ben ik van ’s morgens tot ’s avonds gestresseerd. So why ? Het is tenslotte onze thuis.

    Like

    • gewoonelke zegt:

      Helemaal waar, Kaat. Meestal aanvaard ik dit lot 😉. Maar om de zoveel tijd krijg ik last van mijn hormonen (denk ik dan) en steekt er een ongekende nestdrang de kop op. Dan wil ik het hele huis spik en span. Mijn huis is te groot, mijn tijdspanne te kort en de medewerking van kids en bij uitbreiding de man ver beneden het vriespunt. Ondertussen vind ik het allemaal wel weer meevallen. Het aanvaardingsproces doet zijn werk.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

