Kraamkost oftewel blessurekost

Zaterdagavond, Zus 1 en Zus 2 staan tegenover elkaar. Het is de laatste volleybalwedsdtrijd van het seizoen. Ze zien het zitten. De kustploeg leidt met 2-0. In de derde set keren de kansen tot Zus 1 en de libero tegen elkaar knallen. Krak, seizoen over en out. Zus 1 wordt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Met spoed worden de botjes in de pols aan elkaar gezet. Zes weken loopt ze gegipst rond.  Niet meteen handig met twee kleine kinderen, een fulltime job en nog een engagement hier en daar.

En daarom ben ik op zoek naar overheerlijke kraamkost-receptjes, overheerlijke gerechten (zonder champignons) die het cliché van spaghettisaus en vol-au-vent overstijgen. Bij deze een warme oproep om al jouw succesrecepten die een avontuurtje in de diepvries met pit overleven hier te posten. Eeuwige dank.

Tot gauw.

Veel liefs.

GewoonElke

NB De match werd door de kustploeg gewonnen. De kinderen vinden het volstrekt oneerlijk (sorry Zus 2), maar zij zijn van oordeel dat wie moet lijden toch minstens een beloning verdient.

5 gedachtes over “Kraamkost oftewel blessurekost

  1. Cindy zegt:

    Ik kan het kookboek “de moestuin van mme zsazsa” aanraden. Daar staan enkele ovenschotels in die ook heel lekker uit diepvries gekomen zijn. Hopelijk herstelt je zus snel!

    Liked by 1 persoon

  2. SophietjeS zegt:

    Hoe gaat het nu met de zus? Al wat gewend aan het ongemak aan haar pols?
    Ik dacht, als ik over een paar dagen hier ga kijken, dan staat er vast een hele lijst met goede kraam-/blessurekost recepten. Zelf kom ik eigenlijk niet verder dan chilli sine/con carne of quiches, naast de standaard lasagnes. Helaas… maar ik zal zeker eens gaan kijken naar het kookboek van Mme Zsazsa, want daar heb ik al veel goeds over gehoord!

    Like

    • gewoonelke zegt:

      Dankjewel om aan haar (ons) te denken.
      Mijn lieve zus trekt eigenlijk goed haar plan. Uiteindelijk heb ik overheerlijke balletjes gemaakt en een groentetaart met zoete aardappelen als bodem.
      Haar diepvries bleek al redelijk goed gevuld.

      Like

Geef een reactie

