Bruxelles ma Belle 

Zoals wel vaker de laatste tijd wandelde ik vandaag door Brussel. De stad die door zowat half Vlaanderen wordt uitspuugd en door minstens evenveel volk de stempel gevaarlijk krijgt. Steeds weer sta ik versteld van de schoonheid van deze oude stad met haar roemrijke verleden.

De terrasjes barstten uit hun voegen. Overal zaten, lagen en hingen mensen rond. De helft van de wereldtalen streelden mijn oren. Prachtige gewaden, kostuums, vrolijke rokjes in stralende kleuren streelden mijn ogen. Ik rook de heerlijke geuren van overheerlijke gerechten van alle uithoeken van de wereld. Mijn smaakpapillen werden er lyrisch van. Eventjes voelde ik mij op vakantie. 

Het is deze wereldmix, het prachtige culturele erfgoed en dat streepje zon die van Brussel een wereldstad maken. Nu nog in elke hoek van ‘ma belle’ een efforke en die Brusselhaters veranderen zonder meer in Brussel-lovers. 

Tot gauw.

Veel liefs.

GewoonElke

Geef een reactie

