Shit happens #1

Vrijdagochtend. Ik lig nog wat te suffen in mijn bed. Het warme lijfje van de jongste nestelt zich tegen me aan. De andere meisjes sluipen naar beneden. Ik hoor Ketnet-geluidjes. De zoon wint voor de laatste keer de slaapmarathon. Een ideale laatste vakantie-ochtend. Tot …

Mama, de wc beneden is vies!!!

Ik raad hen aan om de wc boven te gebruiken. Niet meteen het beste plan, zo blijkt. Ergens zit een grote verstopping. Na een uur of twee klussen-voor-beginners niveau 2 hou ik ermee op. De loodgieter zal het moeten oplossen. 

Drie uur later dan voorzien arriveert mijn reddende engel. Daar ga ik vanuit. Helaas, zijn reddingsoperatie haalt niets uit. Het echte probleem situeert zich onder het voetpad of onder de straat. De rioleringsmaatschappij wordt gebeld. Met de belofte dat ze de volgende ochtend tegen een uur of 8 voor onze deur zullen staan, gaan we slapen.

Het begin van een calvarietocht….

Hoe die verdergaat, vertel ik na een verkwikkende nachtrust! 

Tot morgen.

Veel liefs.

GewoonElke

2 gedachtes over “Shit happens #1

Geef een reactie

