Wachten …

Wachten … ik heb er een bloedhekel aan. Geduld is een gave waarmee ik niet gezegend ben. Als ik iets in mijn hoofd krijg, dan moet het meteen gebeuren. De scherpe kantjes zijn er afgesleten. Ik heb geleerd dat het soms zinvol is om een beetje geduld te hebben. Maar toch …

Deze week was er nog eens een wachtdagje. Het zit zo; een tweetal weken geleden knalde de man tegen een voorligger die bruusk remde. De voorbumper was een beetje veel gekreukeld. Opgelucht over onze omnium bij onze goede verzekeraar kunnen we onze auto netjes laten herstellen. Dit betekent dat we onze auto voor even moeten missen. Tijdens een schoolweek is dit geen ramp. Alleen voor de voetbalzoon moet er dan een alternatief gezocht worden. Een vakantieweek is een ander paar mouwen. Ik hou ervan om met de kinderen op de gort te gaan. Vorige week hingen we enkele dagen rond in Gent. Deze week vieren we enkele dagen vakantie in Oostende. Om al die spullen naar het andere eind van ons land te brengen is een auto nog net ze handig.

De vervangwagen kolt eraan. Over onze garagist hebben we geen klagen. Hij levert uitstekend werk. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat onze auto over een dag of 10 gloednieuw voor onze deur zal staan blinken. Alleen is zijn opvatting van tijd niet meteen de mijne. Op dat vlak komt hij uitstekend overeen met de man. De afspraak is dat de auto tegen 15 u de onze is. Pas om 15 u 59 arriveert het vehikel. De zoon is dan al enthousiast aan het rond stuiteren. Het vooruitzicht van een andere auto ziet hij wel zitten. Een porsche, een audi, een BMW, … zo ziet de vervangauto er in zijn dromen uit. Helaas, het is een ouder model van KIA.

‘Mama, dit is de lelijkste auto waarin ik ooit gezeten heb.’

Tja …

Tot morgen.

Veel liefs.

GewoonElke

4 gedachtes over “Wachten …

Geef een reactie

