Lucky me

Het weekend zit er alweer bijna op. Zoals steeds is het voorbij gevlogen. Iemand zou toch eens een tijdstop moeten uitvinden.

De kinderen zijn nog aan het genieten van dat laatste restje zon. Het was heerlijk om ze vandaag buiten te zien  spelen. Ze maken keihard ruzie, maar zorgen toch zo goed voor elkaar. Een mens zou er week van worden.

De nieuwe kasten staan in elkaar gezet in de juiste kamer. Alleen de slipjes en sokken van onze kleinste staan nog even op hun vertrouwde plaatsje. De ongelukjes zijn net iets te talrijk en de fysieke conditie net iets te zwak om elke keer naar boven te hollen. Over een week of twee is dat vast wel in orde en kunnen we de babytafel voor goed uit ons huis bannen. Aan de fysieke conditie wordt gewerkt.

Het groenteplan begint aan te slaan. Oké, we zijn daar pas gisteren mee gestart. Maar elk kind heeft minstens één keer alle voorgeschotelde groentjes opgegeten. Hoop doet leven wordt wel eens gezegd.

Zoals je ziet, het was een rustig weekend. Gezellig, samen thuis, met z’n zessen. Wat een rijkdom! Ik geniet er met volle teugen van en kan alleen meer bedenken, lucky me. Zeker als ik aan de mama van één van mijn oud-leerlingen (pas vorig jaar afgestudeerd) denk. Zij heeft dit weekend haar lieve dochter moeten afgeven. Een wonde voor altijd…  Het doet je stilstaan bij wat jij wel hebt. En dan kan ik alleen maar meewarig glimlachen als die vier lieverds veranderen in volbloed duiveltjes.

Veel liefs.

Tot morgen.

GewoonElke

Een gedachte over “Lucky me

Geef een reactie

