Een beetje rood

Het tempo is in de laagste versnelling gezet. De moet-knop wordt losser gedraaid. De riem mag er even af. Zelfs de zon doet mee.

Die eerste echte vakantiedag brengen we door bij zus 1. De kinderen amuseren zich op de schommel, klimtouwen, glijbaan (schuifaf voor de niet-West-Vlamingen). 

Slimme nonkel J. haalt er de zonnecrème bij. Bleekscheten hebben dit extra laagje bescherming nodig. Ook de donkerdere kinderen willen het vleugje crème. Nonkel J., de zonnecrème-boer heeft het druk. 

In mijn hoofd behoor ik tot de donkerdere mensenmassa. Bovendien is mijn huid getraind door de dagelijkse fietstochten, denk ik. Nu zit ik hier met een rode kop en gekleurde hals. Ik zal dat flesje zonnecrème factor 50 maar eens snel gaan kopen. 

Tot straks. 

Veel liefs.

GewoonElke

3 gedachtes over “Een beetje rood

Geef een reactie

