De Ronde van Vlaanderen

Hoewel de naam GewoonElke in het sportwereldje allesbehalve een belletje laat rinkelen, doet mijn familienaam dat wel. In een ver verleden deden mijn vader en oom het niet slecht op een atletiekpiste. Naar het schijnt, waren ze beloftevolle halve fond lopers. Mijn zussen volgenden in hun voetsporen, al kozen ze onder mijn impuls (het mag gezegd worden) voor volleybal, de koningin der damessporten. Vandaag heb ik een sportgekke voetbalzoon …

Je begrijpt dat het niet-sportieve buitenbeentje (ikke dus) het sportgebeuren moeilijk uit haar leven kon/kan wissen. Ik weet wel iets over sport. Genoeg om net niet voor joker te staan in de quiz van Ben Crabbé. Het sportnieuws volg ik van op de tweede rij.

Vrijdagmiddag lag ik wat te suffen in de zetel. Op de achtergrond stond het één journaal op. Ik hoorde iets over de Ronde van Vlaanderen, Antwerpen en Kerkhove. Ik schoot wakker. In mijn herinneringen is de Ronde van Vlaanderen met Brugge en Oost-en West-Vlaanderen verbonden. Kerkhove past in dat plaatje. Maar wat Antwerpen hierin doet, is mij een compleet raadsel. De Ronde van Vlaanderen start in Brabant, rijdt door Oost-Vlaanderen en passeert een luttele 2,3 (of is het 2,6) km door West-Vlaanderen. Waarom in godsnaam wordt de schoonste provincie van Vlaanderen zo ongelooflijk verwaarloosd in Vlaanderens schoonste? Is die 400 000 euro startgeld zoveel meer waard dan het Venetië van het Noorden? Ik zou er zo waarlijk chauvinistisch van worden. Bij deze een warme oproep naar de organisatoren; kere ke were!!!

To morgent

Veel liefs.

GeweunElke

*Afbeelding komt van de facebookpagina van de Provincie West-Vlaanderen

Een gedachte over “De Ronde van Vlaanderen

Geef een reactie

