NY oftewel mijn droomtrip

13 jaar geleden vloog ik over de Atlantische oceaan naar New York. Een bont allegaartje aan collega’s. Elk met zijn eigen agenda. Elk met zijn eigen plan.  Het werd de reis van mijn leven.

We vertrokken van op Charles De Gaulle en arriveerden op JFK. Logeren deden we in een studentenflat met gedeelde keuken en badkamer aan de rand van Central Park en Harlem. Tien dagen zwierf ik in de stad rond. Alleen voor het ontbijt en het diner bleven we altijd samen. De man in het gezelschap jogde Robert de Niro achterna bij zijn ochtendtraining. Ontbijten deden we op de stoel van Brad Pitt. Onze lunch kochten we in de supermarkt. Het diner vonden we in Chinatown, Little Italy, Queens, Manhattan, Harlem. We bezochten Guggenheim, Soho, Staten Island, Fifth Avenue, het natuurhistorisch museum, Bryant Park, the library. Boekenwinkels met bar, shops gevuld met comics, schaakspelers op het plein, de typische lanen, Wallstreet, de metro, de gigantische warenhuizen, de lichtreclames ….

Daar wil ik zo graag nog eens naartoe. Als alles goed gaat, spring ik volgend jaar rond deze tijd op het vliegtuig. Potentiële babysits mogen zich nu melden…

Tot drooms.

Veel liefs.

GewoonElke

6 gedachtes over “NY oftewel mijn droomtrip

Geef een reactie

