40 dagen gezond eten …

We zijn zowat halverwege 40 dagen bloggen, gezonder eten en nog wat andere dingen. 40 dagen bloggen is tot nu toe behoorlijk goed gelukt. Van de 6 ‘rustdagen’ blijven er nog 4 over. Dat wordt vooral tijdens de paasvakantie een extra challenge aangezien die nu al behoorlijk ‘vol’ geboekt is.

40 dagen gezond eten, dat was het tweede doel. In se is dit een veel belangrijkere doelstelling dan de eerste. Helaas … het wil niet echt vlotten. Ik moet strenger zijn voor mezelf. Alleen … er zijn 1000 redenen om dat niet te zijn. Ons leven werd op zijn kop gezet door de nieuwe job voor de man. Het weer werkte niet mee. Ik haat regen, wind en kou…  De tijd om eens deftig in mijn receptenboeken te grasduinen ontbrak. Het eetrek (de kasten komen er binnenkort aan) lag vol met wat niet mag … En zo kan ik nog wel een paar dingen vinden.

Ik weet het. Schuldig, schuldig, schuldig … Straks begint de paasvakantie. De zon komt achter de wolken piepen. Ik heb het gevoel ( en de hoop) dat er straks weer meer tijd komt (hoe ik dat fiks, lees je later wel). Bovendien heb ik de chance om de eerste drie dagen van de paasvakantie rotverwend te worden. Het plan is om dan met mijn neus in de boeken en met het goed voorbeeld van de zus genoeg courage en doorzettingsvermogen bij elkaar gesprokkeld te hebben om het plan nu wel te doen slagen. Ik ben alvast hoopvol…

Tot eets.

Veel liefs.

GewoonElke

2 gedachtes over “40 dagen gezond eten …

  1. karlienvh zegt:

    Moeilijk soms he. Mijn avondmaaltijden zijn over het algemeen vrij gezond, maar het is vooral ’s avonds snacken dat ik moeilijk kan laten. Heb nu beslist dat het mag, maar beperkt, beter één reep op voorhand geplande chocola eten dan ineens het halve pak leegeten omdat mijn voornemen om niet te snoepen toch al mislukt is.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

