Klop er eens op !

Snoepjes vinden kinderen cool. Een snoepjesregen vinden ze ronduit het einde. Dat laatste komt slechts zelden voor. Alleen in tijden van carnaval durven die snoepen wel eens uit de hemel vallen.

Tijdens ons laatste verjaardagsfeestje voldeed zich in onze huiskamer het wonder. Het regende snoepjes. Hoe wij dat deden? Heel eenvoudig. Ik knutselde een pinata. Mijn inspiratie haalde ik uit ‘Het complete Ketnet Recycle knutselboek’.

Ik nam een papieren zak. Verstevigde die langs de binnenkant met karton. Het karton was iets te stevig. I.p.v. het melkbrikken-verzamel-karton gebruik je beter het karton van de ontbijtgranen. De snoepen verdwenen in de verstevigde zak. Het geheel werd netjes dicht geniet.  Een witte zak valt bij kinderen niet echt in de smaak. Daarom pimpte ik deze met gekleurd papier en wat verf.

De zak wordt in de lucht gehangen. En dan kan het feest beginnen. De geblinddoekte en gedesoriënteerd kinderen mogen drie keer met een stok op de pinata slaan. Eens het gat groot genoeg is, regent het snoepjes. Succes verzekerd!

Tot morgen.

Veel liefs.

GewoonElke

Geef een reactie

