Verslaafd!

Boeken, boeken, boeken … wij hebben ze in alle maten en kleuren, in minstens vier verschillende talen. In elke kamer van ons huis (zelfs in het waskot) ligt wel één of ander leesbaar object. Naast boeken zijn er nog kranten en tijdschriften. Letters, woorden, zinnen, dromen, feiten, verhalen genoeg.

Mijn boekenobsessie is behoorlijk ernstig. Het is een eeuwige verslaving. Af en toe is er een ‘rustige’ periode. De plicht roept. Geregeld is er een zware terugval. Dan verlies ik me helemaal in één of ander boek. Gulzig lees ik het verhaal tijdens elk vrij moment.

Op zaterdagochtend heb ik een vaste afspraak met mijn krant. Deze liefde dateert uit mijn jeugdjaren. Enkele jaren geleden liep het even scheef. Vorig jaar pikte ik de draad weer op. De voetbalmatch van de zoon, de balletles van dochter 2 en de tumblingles van dochter 3 zijn welgekomen hulpjes. De jongste die leest de woon- en jobpagina’s.

Je zal maar opgroeien met zo’n moeder. De eerste verhaaltjes horen ze nog voor ze goed en wel geboren zijn. Geregeld lees ik hen verhaaltjes voor. Minstens elke drie weken worden ze in de bolderkar met boeken gedropt om een nieuw voorraadje bij de plaatselijke bib in te slaan. Af en toe zitten we met z’n allen met de neus in de boeken. Gezellig tegen elkaar hangend in de zetel. Elke kamer heeft zijn boekenrek. De oudste heeft een heuse bib (tot mijn boeken hun definitieve plaatsje krijgen in de woonkamer).

Vanmiddag nog mochten/moesten ze mee naar het voorleesmoment van de bib. Daar vertelde ik aan hen en nog twee extra kindjes grappige verhalen over aapjes, everzwijnen en als toemaatje nog een ‘aflevering’ van Vos en Haas. Hun portie lectuur/literatuur is verzekerd.

Dan ga ik nu gauw nog wat lezen …

Tot morgen.

Veel liefs

GewoonElke

 

Wie wil weten wat ik lees … Goodreads is the place to be …

7 gedachtes over “Verslaafd!

Geef een reactie

