Dromen mag …

 

Carrie Bradshaw aka Sarah Jessica Parker … zo heet de vrouw die mijn droomjob uitoefent.

In mijn ideale wereld schrijf ik net als zij elke dag een column op mijn zonovergoten terras. ’s Middags ga ik lunchen met vriendinnen om dan in de namiddag in een of andere koffiebar mijn zinnen bij te schaven tot mijn columns in onvoorstelbaar schone pareltjes veranderen. Als er dan nog eventjes tijd overschiet, schrijf ik verder aan mijn boek. Ik schrijf jeugdboeken en geleidelijk vervel ik tot een auteur van het betere boek waarin de schoonheid van het leven centraal staat. Tussendoor schrijf ik vlammende opinies voor MO*. Uiteindelijk blijf ik een vrouw die houdt van politieke debatten en die op een of andere manier tot een betere wereld wil bijdragen.

Tot het zover is, blijf ik op deze pagina mijn vertelseltjes posten. Het vertellen van verhalen doe ik in mijn lessen Nederlands. De vlammende opinies en pittige debatten reserveer ik voor mijn geschiedenisklassen. De schoonheid bejubel ik tijdens de lessen kunstgeschiedenis. Mijn bijdrage tot de betere wereld lever ik door het vormen van mijn leerlingen … Werken aan de toekomst, aan een betere wereld is toch de core business van het onderwijs?

Dream, dream, dream,

Tot morgen.

Veel liefs.

GewoonElke

* Uitgelichte foto komt van Redvinestudio

Een gedachte over “Dromen mag …

Geef een reactie

