Een beetje verloren

Zondagmiddag, halfdrie.

Ik loop verloren door het huis.

Overal hoor ik vrolijke kinderstemmen. De kleinste meisjes springen op de trampoline en lachen zich te pletter. Onze oudste dochter deelt gekke meisjesgeheimen met haar hartsvriendin en de zoon amuseert zich rot achter zijn computer.
Op de tafel ligt nog een stapel schoolwerk te wachten. De keuken is min of meer opgeruimd, de living heeft nood aan wat orde. In het waskot stapelt de ongeplooide was zich ondanks het inhaalmanoever van ‘ons moeder’ deze week.

Toch loop ik verloren door het huis. Deze ochtend is de man voor dag en dauw gepakt en gezakt naar Afrika vertrokken. Over precies één week keert hij terug. Al is dat relatief. Vanaf nu hebben wij een weekendhuwelijk. In de week werkt hij keihard aan zijn droom. Op zaterdag en zondag is hij thuis. Het lijkt onwezenlijk. Vanaf nu ben ik 5/7 single mum. En ja, het is niet het totale pakket. Uiteindelijk blijven we er samen voor gaan. Alleen ben ik vanaf nu de enige ouder die er tijdens de week voor de kinderen is.

Het wordt zoeken om een nieuw evenwicht te vinden. Dat dit met vallen en opstaan zal gebeuren, staat als een paal boven water. Ik sta voor de volle 100% achter de nieuwe wending in het leven van de man. Maar toch voel ik me vandaag verloren.

Straks na een paar knuffels van de magische vier gaat het beslist weer beter. Maar eerst drink ik een homemade latte. Met wat cafeïne in het lijf komt dat schoolwerk en die chaos beslist in orde.

Tot gauw.

GewoonElke

5 gedachtes over “Een beetje verloren

  1. An Crepel zegt:

    ow, wat een dubbel gevoel moet dat voor je zijn… Ik bewonder jullie volharding, samen vooruit. Al lukt alles wel als het moet, echt leuk is het ook niet als single mum. Veel sterkte en tegelijk proficiat voor je engagement. Ga je nog kunnen blijven bijstuderen?

    Like

  2. dewereldvankaat zegt:

    Ik snap en herken het helemaal! Ook hier willen wij elkaar niet tegenhouden in onze individuele dromen. Dat betekent dus ook dat we vaak alleen zijn. De grote oefening is dan om de tijd die we wel samen zijn niet te laten verglijden in praktische zaken en afspraken maken. Het is een evenwichtsoefening die we met vallen en opstaan doen maar we blijven erijden wel beide aandacht voor hebben. Veel succes !

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

