En dan nu voor echt …

Studeren … ergens tijdens de warme, hete zomer (in mijn verbeelding toch) moet er ergens iets fout gelopen zijn. Toen kreeg ik immers het geweldige idee om tussen de soep en de patatten enkele kunstvakken aan de VUB bij te studeren. Hoewel ik het nog steeds een fantastisch plan vind, ziet het er in de realiteit net dat tikkeltje moeilijker uit dan in mijn zomerse imagination.

Het volgen van de lessen was al geen sinecure. Het kostte heel wat geregel, georganiseer, geplan … om tijdig in Etterbeek te arriveren. Het studeren was ook niet wat je piece of cake kan noemen. Het duurde tot begin januari tot alle info op het studentenplatform te vinden was. De man was meer afwezig dan gehoopt. De prachtige foto’s van de kunstwerken vonden de kinderen ongelooflijk aantrekkelijk. Studeren met in de buurt rustig spelende kinderen is een tafereel dat alleen in de betere films en tv-series werkt. Een uitgebalanceerde planning was nog zo’n illusie.

Je begrijpt dat al dat studeren met heel wat stress gepaard ging… tot ik deze week besloot om het los te laten. Zoals in mijn goede ‘oude’ studenttijd maakte ik de cursus studeerklaar, schreef een samenvatting en zorgde voor een duidelijke inhoudsopgave. En net dat laatste is mijn grote geheim. Deze zit nu netjes in mijn hoofd. Als ik eens een paar minuten tijd heb, probeer ik wat schoonheid aan deze kapstok toe te voegen. Op die manier hoop ik stap voor stap de leerstof te beheersen om een uitstekend examen af te leggen.

Op hoop van zegen ….

Veel liefs!

Tot gauw!

GewoonElke

3 gedachtes over “En dan nu voor echt …

Geef een reactie

