Het coolste metekind ter wereld – the sequel

Anderhalf jaar geleden schreef ik een blog over het coolste metekind ter wereld. En toen werd ruim een jaar geleden nog zo’n cool kind geboren. Dat ook zij een blogbericht verdient, is evident. Je bent nu eenmaal cool of je bent het niet …

Oktober 2015
Stilte voor de storm. Zus 1 en 2 zijn in verwachting zoals dat heet. Dat het een meisje wordt zei zus 2 en of ik de gewichtige taak van het meterschap wilde aanvaarden. Slik. Mijn kleine zusje krijgt een kind en ik mag meter worden (kamerbrede lach). De baby werd verwacht zo halfweg november.
Dat het kleintje daar anders over dacht, stond niet in het plan. En toch, vijf weken vroeger dan voorzien kondigde ze haar geboorte aan. Ze werd ei zo na op de trein tussen Brugge en Oostende geboren. Ze begreep al snel dat ze zich mocht laten gelden, maar dat overdrijven niet nodig was. Zodoende wachtte ze netjes om de wereld te begroeten tot mama samen met papa veilig en wel in het ziekenhuis gearriveerd was.

Ze deed het goed, ons kleintje (allé, het kleintje van zus 2 met bijhorend lief en bij uitbreiding van de rest van de familie …). Heel snel mocht ze naar huis. Sindsdien doet ze wat alle baby’s doen; eten, slapen, kaka doen en helaas ook wenen … De oorzaak van haar ongelukkig zijn werd snel gevonden. Koemelk was de boosdoener. Haar toegewijde mama smeet zich volledig in het koemelkvrije dieet. Hoedje af, chapeau …

Het coolste metekind van de wereld – the sequel blijft het uitstekend doen. Ze verkent de wereld rond zich. Geen speelgoedblokje ligt te ver. Ze verleidt iedereen met haar prachtige ogen. De interactie met de andere neefjes en nichtjes loopt van een leien dakje.
Het kleine meisje heeft alles in zich om de coolste chick (na mijn meisjes, dat spreekt voor zich) van de wereld te worden. Als meter lever ik uiteraard met graagte mijn positieve bijdrage.
Ik zie het al helemaal voor mij – hoe dat andere coole metekind samen met dit coole metekind aangevuld met de respectievelijk broer en zus en mijn vier kastaars onze tuinen, woonkamers, slaapkamer, zolders, kelders, … onveilig maken. Ik kan nu al met zekerheid voorspellen dat het aantal grijze haren van de grootmoeder in de komende jaar exponentieel zal stijgen ….

 

2 gedachtes over “Het coolste metekind ter wereld – the sequel

Geef een reactie

