Sjieke plat … pffffffff

schermafbeelding-2016-09-21-om-21-36-56

De eerste maand is al over halfweg. De routine geraakt er stilaan ingesleten. Al is het af en toe nog even zoeken. De vier moeten vooral nog oefenen om netjes op tijd in slaap te vallen. Dit klinkt nogal barbaars. Alleen moeten ze hier drie keer per week om 6 u 30 opstaan om precies 50 minuten later naar school te kunnen vertrekken. Ik kan je verzekeren dat ik deĀ zinnetjes ‘Mama, ik ben nog moe. Ik wil nog slapen.’ liever niet meer hoor. Blijven trainen is de boodschap. Over hier en een week of twee vallen ze meteen in slaap (hum … in de ideale wereld …).

Dit is meteen ook het tweede jaar waarin ik mij per fiets naar mijn werk begeef. Drie keer per week vlam ik langs het kanaal naar het centrum van Anderlecht. Tot dinsdagmiddag dus. Om 15 u haast ik mij naar de fietsenstalling om huiswaarts te sjezen. Netjes op tijd arriveer ik dan aan de schoolpoort van de kinderen. Helaas pindakaas… ik haal mijn stalen ros uit de luxueuze parking waar zij/hij (ik ben er nog niet uit of mijn fiets mannelijke of vrouwelijke genen heeft) de hele dag van relatieve rust kan genieten.

Pffffffff …. hoor ik. Mijn achterband loopt in geen tijd volledig leeg. Sjieke plat is dat ding. Naar huis fietsen zit er niet meer in. Laat staan op tijd aan de schoolpoort arriveren. Ik heb toch eventjes gevloekt. Ik haal alle bus-, trein- en metroscenario’s uit de kast als plots een collega opduikt. Ze biedt me een lift tot aan de schoolpoort aan. Ja ja, ze is mijn reddende engel. Ik arriveer net voor de ‘bewaking’ begint.

Een half uur later pik ik samen met de man en de zoon mijn fiets op. Een lieve buurvrouw ontfermt zich over de meisjes. Een uur later staat mijn fiets bij JP, de plaatselijke fietsenmaker. En nog eens twee uur later parkeer ik mijn fiets in onze fietsgarage.

Het is allemaal in een recordtempo goed gekomen. Dit neemt niet weg dat ik me toch eens moet beraden over een of ander touring – of ander fietsherstelabonnement. Stel je voor dat de band ‘pffff …’ deed op het moment dat ik langs het kanaal aan het ‘vliegen’ was.

Veel liefs en tot gauw!

GewoonElke

Geef een reactie

