Zomerse mijmeringen

Het is nog steeds grote vakantie. Al zou je het niet zeggen als je door het raam kijkt. De godganse dag viel de regen hier met bakken uit de hemel. Dat dit voor wat extra energie zorgt bij de kinderen moet ik je wellicht niet vertellen. Gelukkig zijn het er deze week maar drie. Onze voetballer is immers op voetbalstage (met vervangend regenprogramma vandaag). IMG_4115
De afwezigheid van onze jongen zorgt voor een andere dynamiek in ons huis. Hoewel de twee oudste meestal dikke vrienden zijn stel ik vast dat de meisjes het behoorlijk goed met elkaar kunnen vinden. Uiteraard zijn er de gebruikelijke akkefietjes en heel af en toe is er een een heuse girlsfight. Dan gooit de kleinste er zich vol overtuiging tussen, vastbesloten om de vrede te laten terugkeren en de stoker een indrukwekkende preek te geven.
Het is opnieuw wennen om in een vast ritme te functioneren.   De afgelopen weken sliep iedereen naar kindernormen een gat in de dag. De voetbalstage begint ’s morgens rond een uur of 9. Dit betekent dat we pas om 7 u. 45 moeten opstaan.
Naast het vroege opstaan mag ik elke dag een lunchpakket samenstellen. Laat ik dat nu net de meest vervelende karwei van het ‘geregelde’ leven vinden. De zoon wordt bovendien behoorlijk veeleisend. Op zijn verlanglijstje staan wafels, pannenkoeken, chocoladekoeken … Boterhammen met kaas of confituur vindt hij ondermaats. Helaas, de wafels en de pannenkoeken horen voor mij helemaal niet in het rijtje van een gezonde lunch. De chocoladekoeken eigenlijk ook niet. Maar voor één keer wil ik wel eens een oogje dichtknijpen.

Jaja, hoewel de grote vakantie nog zo’n 2,5 weken duurt, nadert het einde met rasse schreden. De jaarlijkse voetbalstage kondigt het begin van het einde van de vakantie aan. De eerste vergaderingen staan alweer gepland, de schoolaankopen staan netjes te wachten op de nieuwe start en mijn eigen schoolse voorbereidingen beginnen in mijn hoofd stilletjes aan vorm te krijgen.

Na dit weekje ‘stageritme’ ga ik nog een weekje van vakantie genieten om er daarna weer helemaal in te vliegen. De zon is alvast besteld…

Tot gauw!

Veel liefs!

GewoonElke

 

Een gedachte over “Zomerse mijmeringen

Geef een reactie

