Waar ik ‘zen’ van word …

Het is alweer even geleden dat hier nog een lijstje verscheen. Deze onweerachtige avond is het ideale tijdstip om er nog eens eentje op jou los te laten. Dit keer geef ik mijn top 3 van activiteiten die een rustgevende, kalmerende uitwerking hebben.

Hier gaan we:

  1. zetelhangen: mijn favoriete vrijdagavondactiviteit. Na een drukke werkweek plof ik tegen een uur of negen in mijn zetel. Een drankje, een borrelnootje, een boekje, de pc of een nietszeggend vrouwenfilmpje op vijf-tv en een dekentje als de avond wat te kil dreigt te worden. Heerlijk.
  2. thuiskomen in een leeg huis: één week op twee werkt de man in de namiddag. Hij vertrekt pas tegen 13 u 30 naar zijn werk. Tegen 15 u 25 arriveer ik in ons lege huis. Even kan ik genieten van de stilte voor de storm. Tja, vier kinderen kunnen behoorlijk wat decibels produceren. De complete stilte in een huis waar helemaal niets beweegt. Genieten.
  3. in onze tuin chillen. De warme dagen komen eraan. O, wat kijk ik ernaar uit om te kunnen genieten van de zon. In mijn luie stoel met mijn benen in de lucht, een goed boek, een glas verfrissend water en een bakje frambozen. Een mens zou voor minder denken dat de vakantie in aantocht is.

Je gelooft of je gelooft het niet, maar heel soms kun je alle ‘zen’-moment op een dag beleven. Als dat niet ZEN is.

En dan ga ik nu nog even vol overgave zetelhangen…

Tot gauw!

Veel liefs!

GewoonElke

Geef een reactie

