Over breien

De man heeft een gouden hart. A ja, anders kon de man de man niet zijn. Het directe gevolg hiervan is dat ik nu elk vrij moment aan het breien ben.

IMG_1504

Het zit zo: een week of twee geleden keerde hij terug uit zijn geliefde Afrika. Het temperatuurverschil (het was daar toen een slordige 35°) kende in zijn hoofd ongekende hoogten. Bij het licht van de Chinese lampen op batterijen (de elektriciteit is er behalve op zondag afwezig tot een uur of 9 ’s avonds) wisselden de vrienden en de man sterke verhalen over het koude Europa. Uit puur altruïsme stond de man de zelfgebreide sjaal af aan zijn beste vriend die binnenkort naar de oude wereld afreist. De man moet het sindsdien zonder dat warme, homemade kledingstuk doen.

Toevallig organiseerde Veritas vorige week de actie 2 + 1 gratis. Daar kon ik drie warme strengen wol op de kop te dikken. Sinds vrijdagavond probeer ik de koude voor te zijn en brei ik dat het een lieve lust is.
Het ziet er naar uit dat ik nog even tijd heb. De regen met de gure wind er gratis bij staat nog eventjes op de weeragenda.

IMG_1512

Bij deze wuif ik eventjes van achter de breipennen. Zodra de sjaal af is, volgen opnieuw uitgebreide vertelseltjes.

Tot gauw!

GewoonElke

Geef een reactie

