Over boeken in ons huis

Schermafbeelding 2016-01-10 om 21.53.20

Boeken … overal in ons huis vind je boeken. Op de meest vreemde plaatsen slingert er eentje rond. Dit kan ook niet anders. In ons huis wonen zes boekenwurmen. Jong, oud, klein, groot … elk van ons heeft zijn eigen boekenverzameling. De een al wat groter dan de andere.

12184273_10206026492754376_7632766388624080085_o

Toen onze boekenkast (een echte Billy van den Ikea) vorig jaar instortte, was ik er het hart van in. Onze woonkamer zonder boekenplank. Het voelde vreemd aan. Ik was zelfs een beetje verweesd. Om het gemis wat op te vangen slingerde in elk hoekje van onze centrale leefplaats een boek. Twee plastic bakken gevuld met boeken staan naast de speelgoedbakken. De andere boeken staan in zeven kartonnen dozen in de logeerkamer, ook wel oma’s kamer. Daar wachten ze op hun nieuwe thuis.
In tussentijd kregen de kinderen een miniboekenkastje dat ondertussen alweer afgeladen vol zit met, je raadt het al, kinderboeken. Binnenkort verhuist het kastje naar de meisjeskamer.

Na lang wikken en wegen hebben we ondertussen een heus toekomstplan voor onze woonkamer. En je raadt het al; de boekenkast krijgt een ereplaats. Het ideetje pikten we van het interieur van Het Huis. In afwachting van een geschikte uitvoerder en het nodige budget palmde ik twee schappen in van onze nieuwe kast; een Kallax. Billy’s komen hier niet meer binnen wegens het gebrek aan draagkracht 😉

media_xll_8132007

Deze foto van mijn droomboekenkast vond ik op Deze foto van mijn droomboekenkast vond ik op hln.be

3 gedachtes over “Over boeken in ons huis

Geef een reactie

