De goede voornemens #eindejaarslijstje 5

Elk einde is een nieuw begin. Bij een nagelnieuw, onbeschreven blad dat wacht op de verhalen van 2016 horen goede voornemens. Teveel wilde plannen zijn niet aan de orde. Beter één haalbaar plan dan tien fladderende projecten ergens hoog in de lucht tussen die vogels van de soortgelijke uitdrukking. Één is uiteraard wat weinig. Dus kies ik drie haalbare doelen. Zie hier mijn drie voornemens voor 2016:

  • meer boeken lezen. Voor de concrete planning en uitvoering ervan wacht ik op bookchallenge van Kathleen van de Verbeelding. Sabrina, blogster die ik op de brunch van het Boostyourpostivity-project van Danone ontmoette, vertelde me dat zij begon met de idee om elke maand een boek te lezen. Dat op zich zou al een successtory voor dit voornemen kunnen zijn. En wie weet, beloon ik mezelf op een dag wel met een kindle (uitvoerig besproken door Kelly van Talesfromthecrib). Je ziet de blogosfeer zorgt voor heel wat literaire inspiratie.
  • Mijn eigen moestuin uitbouwen. Hiervoor plan ik babystapjes. De snoephaag staat er al. Dit jaar wil ik pompoentjes en courgettes. Het inspirerende boek van Mme ZsaZsa ligt hier al. Mijn coole zaden-en plantenshop vond ik in Halle – Ecoflora. En het hoekje naast het kippenhok wordt het plekje to be. Er is over nagedacht. Nu nog de botten aantrekken en het spitten kan beginnen.
  • Minstens één keer een workshop in de creatieve sector volgen. Dat kan vanalles zijn: jurkje stikken, nieuwe  steek leren breien, upcyclen, tips voor de moestuin ….

Uiteraard blijf ik

  • verder fietsen;
  • fitnessen;
  • loslaten;
  • organiseren;

En mocht er misschien nog ergens een gaatje in dit drukke schema te vinden zijn droom ik nog wat over het leven als succesvol schrijfster … Dromen zijn dan misschien wel bedrog, ze geven je wel vleugels ….

Benieuwd hoe deze goede voornemens in uit te voeren plannen vervellen en uiteindelijk gerealiseerd worden? Blijf het volgen, hier op mijn eigenste blog ….

Geef een reactie

