Over wilde sportplannen #1

Maandag schreef ik nog over mijn wilde sportplannen. Hoewel het lijstje absoluut nog niet zo lang is, zet ik alles voor mezelf nog eens op een lijstje. Misschien vind jij het ook wel leuk om te lezen. En wie weet, zorgt het voor inspiratie …

  • Sportkleren kopen met de cadeaubons van de Zussen – check
  • Trainen met mijn personal trainer, de Vriendin – check
  • Het fitnessabonnement – nog niet helemaal check. Ik twijfel nog een klein beetje. Alhoewel ik al heel wat enthousiaste supporters heb. Vanmorgen nog kwam ik mijn linker- of rechterbuurvrouw (afhankelijk van hoe je het bekijkt) tegen. Ze zag me met mijn fiets en bijhorende uitrusting. Ze vertrok naar de zumba-les. En guess what… ze zou het wel zien zitten om samen te sporten. Kwestie van motivatie is dit nooit mis. Dan kunnen we tegelijkertijd met één auto vertrekken. Wat toch alweer de helft van de parkeerellende bij terugkomst betekent. Met z’n tweeën is het ook moeilijker om af te zeggen. Twee vliegen in één klap.
  • Op de fiets naar het werk. Eigenlijk woon ik op een kippeneindje van mijn werk (als je het op wereldschaal bekijkt, woon ik naast mijn werk). In vogelvlucht is het van mijn deur tot de deur van de school (a ja, aangezien ik in het onderwijs sta, is mijn werk de school) ongeveer 10 km. Speciaal voor de sportievelingen ligt er naast het Kanaal een uitstekend jaagpad. Ideaal om snel en gezond in de grote stad te geraken.
    Volgende week start de school opnieuw. Om toch niet helemaal onvoorbereid te vertrekken, plande ik deze ochtend mijn maidentrip. Met een fluorescerend hoesje rond mijn rugzak, een fietshelm op mijn hoofd en een zonnebril op mijn neus vertrok ik rond een uur of 10 richting school. Twintig minuten deed ik over het tripje. Dat het vals plat lichtjes bergafwaarts helde en de wind in de rug blies, was mooi meegenomen. Piece of cake … Alleen het zadel zat niet meteen comfortabel.
    De terugreis was iets heftiger. Het vals plat helde nu lichtjes bergopwaarts en de wind blies ongenadig in mijn gezicht. Dit keer duurde het tochtje een kleine 30 minuten.
    Ondanks de zadelpijn en het lichtelijk afzien op de terugweg kan ik stellen dat het experiment geslaagd is. Nog iets harder afzien bij mijn persoonlijke trainer om die beenspieren wat extra te trainen en het komt allemaal goed.
    Nu alleen nog de fietsenberging op school openkrijgen. Blijkbaar heb je daarvoor een andere dan de standaardsleutel nodig …

Schermafbeelding 2015-08-26 om 15.48.52

Je ziet het lijstje is niet indrukwekkend. Het ziet er wel veelbelovend uit.

Binnenkort volgt meer ‘sportnieuws’ (klinkt toch goed, niet?).

6 gedachtes over “Over wilde sportplannen #1

Geef een reactie

