Over vakantieplannen deel 1

Dankzij mijn fantastische job in het onderwijs ben ik straks net geen 2 maand of 62 dagen thuis. Tot … laat ons zeggen 15 augustus (dan vlieg ik er weer in) kan ik bekomen van dit voor mij historisch korte schooljaar (bevallingsverlof en ouderschapsverlof zorgden voor een serieuze reductie van het aantal te presteren werkweken). 7 weken entertainement voor de kids met af en toe wat me-time, dit vraagt toch een soort van planning. Het bedenken van een activiteitenlijst dringt zich op:

  • een weekje vakantie met ons zessen. Een heel geregel en veel gedoe, maar het ziet ernaar uit dat dit een dezer in orde komt (in een van de volgende blogposts meer hierover).
  • Schilderen. Hoewel dit een uitstekende activiteit bij regenweer is, kan dit ook als de zon op volle sterkte aanwezig is. De tuintafel naar het midden van de tuin slepen, de kinderen met slechts een slipje en een hemdje aan, een rol oud behangpapier, verf, borstels, een paar bekertjes water en wat vodden en de pret kan beginnen. Na het betere schilderwerk afspuiten met de tuinslang. Ideaal.
  • Knutselen in het algemeen. De oudste dochter vindt elke dag wel een ander knutselprojectje uit. Handig zo’n creatieve ziel in ons huis.
  • Het Brusselse speelgoedmuseum waar je met het museummateriaal mag spelen, lijkt ons ook wel wat. Het is altijd een opluchting als de kinderen hier en daar iets mogen aanraken …
  • Logeren bij oma aan de zee
  • Samen koken. Ook met onze voorlaatste in de rij kan je al een en ander aanvangen in de keuken.
  • Loombandjes, de hype van vorig jaar. De zoon is er nog steeds gek op. Onlangs kreeg hij van de buren al elastiekjes die zij niet meer nodig hebben. Hij heeft in z’n leven nog nooit zoveel loombandjes bij elkaar gezien.
  • Zo kan ik nog wel even doorgaan … Al hoop ik wel dat die zon heel snel tevoorschijn komt. Want dat entertainen in de tuin is toch zoveel gemakkelijker dan de binnenhuisversie.

Tijdens de vakantie moeten ook nog wat klusjes en make-overs in en rond het huis gebeuren. Over deze to-do-lijst met bijhorende wilde plannen heb ik het in een volgende blogpost.

Geef een reactie

