Over mijn werkplek

Ons huis heeft heel wat kamers. Eén van die kamers doet dienst als bureau. Eigenlijk moet ik schrijven als opslagplaats. Er staan een tafel, een bureaustoel en twee hoge stoelen. Aan de ene kant staan twee Billy’s die tot op heden nog niet instortten. Op de vrije plekjes tegen de muur  staan plastic dozen en bakken gevuld met stofjes en kinderkleren. Dit zijn niet enkel ideale opslagruimtes. Het zijn extra tafeltjes om allerhande bureauspullen op kwijt te kunnen.

Het lijkt de ideale ruimte om in alle rust examens te maken, cursussen te schrijven, belastingsbrieven in te vullen … Niets is minder waar … De man heeft zich de bureau toegeëigend. Mijn tafel is helemaal ingepalmd met zijn spullen. Als je weet dat de man de kunst verstaat om een heleboel mappen met een verschillend formaat te stapelen zonder dat die hele constructie naar beneden dondert dan begrijp je dat onze bureau de meest chaotische plaats van ons huis is. Overal liggen boeken, kleine papiertjes, ongeordende mappen … Kortom, de ideale plaats voor een verstrooide professor.

Hoewel ik niet het toonbeeld van orde ben, is deze klasse van ordenen een paar mijllaarzenstappen te ver. Daarom zoek ik mijn toevlucht tot andere plaatsen met een tafel. Dezer dagen kan je mij achter een stapeltje examens aan de keuken- of livingtafel terugvinden. Heel soms installeer ik mij met een dekentje in de zetel. Terwijl de baby ligt te knorren in mijn armen, verbeter ik met strenge, maar rechtvaardige blik de werkjes van mijn pupillen.

Een impressie van mijn werkplekken

IMG_7043

IMG_7146IMG_7175

2 gedachtes over “Over mijn werkplek

Geef een reactie

