Over het getal VIER

De afgelopen drie maanden publiceerde ik 46 vertelseltjes. 28% daarvan verschenen op dinsdagavond. Logisch, want die heten dinsdagse vertelseltjes. 10 PM is het uur met de meeste bezichtigingen. Mijn lezers zitten duidelijk niet elke avond vroeg in bed. 1 644 bezoekers vonden tot nog toe de weg naar mijn site. Niet slecht, denk ik dan.

Tja, ik hou van cijfertjes. Daar horen ook de statistieken van mijn eigenste blog bij. Zo tussen de soep en de patatten eens kijken naar die fluctuerende staven van de grafieken. Om dan diezelfde gegevens in pure cijfertjes te zien. Heerlijk toch.

Komt daar nog eens bij dat ik, net als mijn zussen, iets met het nummer vier heb. Ooit, tijdens mijn succesvolle volleybalcarrière (hmmm) die haar einde kende bij een frisse start, speelde ik altijd met nummer 4. Deze ‘even’ traditie hebben mijn volleyballende zussen met veel enthousiasme overgenomen. Soms was één of andere vermetele ploeggenoot sneller bij de nummerkeuze. Enige creativiteit was hen nooit vreemd. 13 bestaat uit 1 en 3 en dat is samen 4; 8 is het dubbel van 4; 14 is ook goed, want daarin zie je een 4 …

En nu blijkt dat tijdens een tussentijdse ‘boogevaluatie’ het getal 4 hoogtij viert: 46 berichten, 28 (8:2 = 4) op dinsdag en 1644 bezoekers.  Bovendien lopen hier vier kinderen rond waarvan de laatste de 24ste in het jaar 2014 geboren is.

Het kan niet anders. Het staat zelfs in de sterren geschreven dat 4 mijn absolute geluksgetal is!!!

 

Een gedachte over “Over het getal VIER

Geef een reactie

