Over lijstjes en boeken

Boeken … ons heel huis ligt er vol van. Vaak tot ergernis van de man. Alhoewel ook hij zijn aandeel in onze boekenvoorraad heeft. Dat zowat al onze huisgenoten verslaafd zijn aan lezen zal je wellicht niet verbazen. Elke dag leest elk kind minstens vijf minuten in een boek. En tussen de bedrijven door probeer ook ik wat tekst tot mij te nemen. Dit is mijn top vijf van dit moment!

  • Heen-en-weerschriftjes van de meisjes (de baby incluis) en de schoolagenda en het rapportje van de zoon: elke week kijk ik uit naar die unieke blik die ik dankzij deze documenten in het crèche- en schoolleven van de kinderen krijg. Verhalen, activiteiten, nieuwe woordenschat, taakjes, blije gezichtjes … Fantastisch!
  • Taken en toetsen van mijn leerlingen: nu ik weer aan het werk ben, moet dit helaas opnieuw gebeuren. Zolang er niet te veel fouten instaan en de leerling in kwestie geen ambities heeft om het meest recente geheimschrift te ontwikkelen vind ik dit ongeveer oké. Helaas behoort studeren niet altijd tot een van de prioriteiten van die lieverds. Ook het schoonschrift heeft zijn beste tijd gehad.
  • Bloglovin‘: sinds ik zelf ben beginnen bloggen lees ik bij wijze van research andere blogs. Om het mezelf gemakkelijk te maken gebruik ik mijn bloglovin’-account. Als iemand van de bloggers die ik volg een nieuw berichtje schrijft dan vind ik dat daar terug. Handig! Tales from the crib, miss fabuleus, mama van vijf … zijn maar enkele  van de meeste bekende blogs die ik volg. Altijd leuk om te lezen hoe die andere vrouwen hun leven organiseren.
  • Whatsapp-berichtjes van mijn zussen: in over mijn zussen had ik het al over mijn fantastische zussen. We houden elkaar op de hoogte van de verwikkelingen in onze spannende levens. Aangename lectuur ‘verlucht’ – je bent historicus of je bent het niet – met prachtige foto’s van het nageslacht en onszelf.
  • Echte boeken: tot enkele dagen geleden was ik druk bezig in Feest in het begin van Joke van Leeuwen. Dit boek is op onverklaarbare wijze verdwenen. Ik wil zo graag weten hoe het afloopt. Mijn geduld wordt werkelijk op de proef gesteld. Voorlopig lees ik verder in het boek ‘Opgeruimd’ van Marie Kondo. Voor school lees ik ‘Tirza‘ van Arnon Grunberg. Dit is het eerste boek dat ik van deze Nederlandse schrijver lees. Het vreemde verhaal maakt me nieuwsgierig. Het leestempo ligt bijzonder laag. Aan het huidige tempo zijn de boeken bij het vallen van de bladeren uitgelezen …

Voor een lees-verslaafde is dit een pover lijstje. Ik droom van extra leestijd … Gelukkig komt de grote vakantie eraan. Hopelijk ziet mijn top 5 er dan toch een beetje anders uit. In tussentijd wens ik jou en mezelf heel veel leesplezier!

2 gedachtes over “Over lijstjes en boeken

Geef een reactie

