Foto van de maand # 1

Meer dan 12 000 foto’s staan er op mijn harde schijf. Zoveel keer klikte ik al op het foto-bolletje van mijn smartphone. Dit mobiele toestel heeft het de trotse moeders van deze wereld wel heel gemakkelijk gemaakt. Het is zo handig om dat ding aan te tikken om daarna een stortvloed van foto’s van het nageslacht te nemen. Niet dat die fotomodellen altijd even enthousiast zijn …

Ondanks het hoge aantal foto’s ontbreken er naar mijn gevoel toch enkele essentiële beelden. Zo zijn er bijna geen foto’s van mijn zwangere buikje te bespeuren. De metamorfose die dat toch al niet zo platte lichaamsdeel doormaakte, is niet vereeuwigd. Geen man overboord, uiteraard. Maar toch …

Ook de maandelijkse groeifoto van de kinderen zit niet in de collectie. Nu ons huisje gevuld is met ons klavertje vier heb ik me voorgenomen om elke maand een fotootje van de vier op ons circusdekentje te nemen. De slimme telefoon helpt niet alleen bij het nemen van de foto. Elke maand floept er een herinnering op het schermpje. Zo kan ik op z’n minst het maandelijkse fotomoment niet meer vergeten.

Of ik het lang volhoud. Dat weet ik niet. De afgelopen drie maand is het me toch maar mooi gelukt …

IMG_5547


IMG_6053
Schermafbeelding 2015-05-03 om 12.55.29

2 gedachtes over “Foto van de maand # 1

Geef een reactie

