As we speak # 2

Iets meer dan een maand geleden schreef ik op uitnodiging van Kelly (Tales from the crib) mijn allereerste ‘As we speak’. Eentje is maar eentje. En tijdens de planning van mijn blogberichten (dankzij Kathleen van de Verbeelding waagde ik me aan een heuse blogplanning) plande ik alvast een aantal ‘As we speak’-berichten. Ziehier mijn tweede ‘As we speak’.

Lezen: sinds een kleine twee weken ben ik weer aan de slag. Het lezen staat noodgedwongen op een laag pitje. Ik probeer elke dag minstens één hoofdstukje te lezen. De ideale plaats voor deze tien minuten me-time is mijn warme bedstee. Het werkersleven en het runnen van ons zeskoppig huishouden is zo vermoeiend dat ik meestal meteen in slaap val. Op mijn geïmproviseerde nachtkast (het bed van mijn jongste dochter) liggen twee boeken: Feest van het begin geschreven door Joke van Leeuwen en het boek Opgeruimd van Marie Kondo. Dat laatste boek won ik vorige maand dankzij een Facebookwedstrijd van ‘Miss Fabuleus’. Ik kan nu al vertellen dat het boek van Joke van Leeuwen een prachtig boek is. Zonder kinderen en zonder acuut slaapgebrek zou ik het boek van het begin tot einde in een adem uitlezen. Het tweede boek is eerder een tussendoortje. De echt goede tips heb ik nog niet gelezen. Ik ben nog niet verder geraakt dan bladzijde 20…

Eten: hoewel ik nog steeds met mijn weekmenu aan de slag ben, schiet het uittesten van nieuwe receptjes erbij in. Ik beperk me voorlopig tot het klaarmaken van alle clichés op een rijtje: worst met appelmoes, bloemkool met witte saus, spaghetti, macaroni met kaas en hesp, hamburger (al dan niet veggie) met sla en tomaat, …

Genieten van … : zit er voorlopig niet in. Er moet nog zoveel gebeuren dat er geen tijd overblijft om eventjes te genieten van mijn kinderweelde. Ik probeer elke dag elk van de vier een exclusief momentje te geven. Langer dan 5 minuten duren ze niet. Alleen de baby heeft dankzij de borstvoeding nog heel wat quality-time met mama. Alhoewel … vaak gebruik ik dit korte rustmomentje (het is een slokkopje) om snel mijn mail, werkmail, Facebook, … te checken. Genieten van een zeepsopbad, een dutje halverwege de dag, een rustmoment … spaar ik op voor rustigere tijden die er hopelijk heel snel aankomen.

Mij verdiepen in: leerstof, leerplannen, examens. Het einde van het schooljaar staat voor de deur. Er moet nog heel wat gebeuren. Ik ben bijgevolg genoodzaakt om mij te verdiepen in de nog ongeziene leerstof, jaarplannen en examens.

Reorganiseren: gebeurt nog steeds. Vorige week nog mocht ik in allerijl ons huis compleet reorganiseren. Dat het er achteraf alleen maar beter uitziet, is een fantastische motivatie om alles in te pakken, te verslepen en opnieuw uit te pakken. Kwestie van het geheel leefbaar te houden. Voorlopig leven we nog even in de chaos. Maar na al dat geklop, gezaag en verhuis start ik (over een jaar of tien) met het masterplan ‘organiseer-eens-een-huis’.

Geef een reactie

