Een gewone maandag ten huize GewoonElke

6 u De wekker zoomt meedogenloos. Ik laat de baby drinken. Na het volgende zoomgeluid sta ik op. Aangezien ik vandaag enkel de jongste moet wegbrengen heb ik een zee van tijd. Ik ontbijt gezond: havermout, peer en thee. Als kers op de taart zorg ik ervoor dat de rugzakjes van de kinderen klaarstaan. De man heeft chance vandaag. Tien minuten later is ook de baby vertrekkensklaar. Dag 1 van mijn heroptredén kan beginnen.

7 u 30 Ik zit gezellig in de leraarskamer bij te kletsen. Over 40 minuten start mijn werkdag echt. Ik ben benieuwd.

12 u 30 De ochtend is voorbijgevlogen. De leerlingen lijken blij mij terug te zien ook al hebben we die eerste ochtend hard gewerkt. Ik haast me naar een kleine hokje in het oudste gedeelte van de school. Daar kan ik in alle rust kolven voor mijn kleine meisje. Alhoewel die rust relatief is. De man belt om nog wat praktisch afspraken over ons Mgereorganiseerd huis te maken. Mijn leeskwartiertje zal voor morgen .

image

13 u Ik vat post aan de toiletten. Om een of andere reden is dit de vaste samenscholingsplek voor onze leerlingen. Sommige eten er zelfs hun boterhammen op. De aantrekkingskracht van de WC is mij compleet onbekend.

13 u 20 Nog een uurtje les en dan zit het erop voor vandaag. De derdes zijn op uitstap waardoor ik uitzonderlijk vroeger klaar ben.

14 u 30 Door de reorganisatie van het huis is er nood aan een alternatieve weekmenu. De keuken is even under construction. Op weg naar huis passeer ik langs de Colruyt om de nodige inkopen te doen.

15 u 30 Ik sta netjes op tijd aan de schoolpoort. Voor de kinderen is de eerste dag goed verlopen. De namiddagshift van de man zorgt ervoor dat er voor de kinderen deze week nog niet te veel veranderd. De jongste kleuter van ons gezin zit sinds vandaag in de 1ste kleuterklas. Ze is de onthaalklas tot haar grote spijt ontgroeit.

16 u We pikken de baby in de crèche op. Afgezien van het feit dat ze in de relax en in een soort wieghangmat slaapt en hardnekkig weigert ook maar een druppel van de afgekolfde melk te drinken is het goed gelukt. Ik ben toch blij ons kleintje weer in de armen te kunnen sluiten. Het afscheid ’s morgens was pijnlijker dan verwacht. Zij haalde haar liefste glimlach boven en moeder pinkte een traantje weg!

16 u 10 Thuis eten we een ijsje. Dat hebben we wel verdiend. De kinderen amuseren zich in de tuin.

image

17 u 30 De Zon begint te zakken. Tijd om op te ruimen. Binnen heerst chaos. Lawaai, stof, weinig plaats …  Ik warm de lasagne en was de kinderen in een semi zeepsopbad. De baby is niet echt enthousiast.

18 u 15 Ergens in de chaos is er plaats om te eten. De afwas achteraf doen we in bad… Ik tel de dagen naar het einde van de chaos af.

19 u De meisjes gaan slapen. Het duurt even voor ze naar dromenland vertrokken zijn. Het starten in een nieuwe klas is ingrijpender dan verwacht. Knuffels, zoentjes… zijn efficiënte middelen om het hoofdje van ons kleintje weer rustig te krijgen.

20 u De zoon profiteert van mijn gebrek aan daadkracht na de eerste werkdag. Veel te laat gaat hij slapen. Ik kan amper mijn ogen openhouden. De kleinste van de bende slaapt in mijn armen. Ik stuur de zoon naar bed en besluit ook zelf te gaan slapen.

Best wel vermoeiend zo’n eerste werkdag na die heerlijke thuisblijftijd. Geeuw … Slaapwel.

Een gedachte over “Een gewone maandag ten huize GewoonElke

Geef een reactie

