Over het coolste metekind van de hele wereld

Iets meer dan een jaar geleden kreeg ik een bijzondere vacature. De zus die na mij komt in ons driekoppig meisjesrijtje, en haar lief vroegen mij het meterschap van hun toekomstig kind op te nemen. En ik … ik voelde mij vereerd.

14 april 2014 was het eindelijk zo ver. Na een dagje Parijs-Roubaix – als in live-supporteren in een of andere zone – besloot het kleintje een duik richting aardse leven te nemen. Diezelfde dag haastte ik me naar de Vlaanders om mijn metekind te bewonderen. Hij, pas bij zijn geboorte wisten we dat het jongen was – mijn zus houdt van verrassingen, veroverde meteen mijn hart….

10171198_10152421947291060_5672260005728141357_n

Mijn metekind beantwoordt aan de stoutste verwachtingen :

  • het is een knapperd. Met zijn grote, knalblauwe ogen en blonde kopje kijkt hij vrolijk en vrij de wereld in. Zijn glimlach doet je hart smelten en overstromen van liefde.
  • De nachten brengt hij slapend door. Zelden verstoort hij de nachtrust van zijn ouders.
  • Hij eet alles wat hij op zijn bordje krijgt.
  • Hij is de rust zelve, doet alles op zijn eigen tempo. En hij geniet nu al uitgebreid van het leven.
  • Hij is fan van de magische vier. Hun aanwezigheid maakt hem blij. Het skype-geluidje dat hun verschijning op het kleine iPad-scherm aankondigt, doet zijn handjes wapperen van contentement. Over een paar jaar zijn die samen met het neefje – zoontje van de jongste zus – ongetwijfeld partners in crime. We zijn gewaarschuwd.

Wat wil je als meter nog meer ???

IMG_9032

Mijn takenpakket is welomschreven. Naast het geven van veel liefde en occasionele wijze raad kreeg ik de opdracht het departement cultuur in zijn opvoeding mee vorm te geven.

Volgende activiteiten staan voor de komende jaren op de agenda :

  • uitbreiden van zijn boekencollectie. Gonnie en Gijsje zijn hier de ideale buddy’s. Deze heerlijke boekjes over een eendje zijn prachtig getekend en de verhaaltjes zijn leuk.
  • Het maken van kunstwerken. Mijn zoon en dochters helpen me graag bij deze taak. Zodra hij penseel, lijmstift en schaar kan hanteren, beginnen we eraan.
  • Radio 1, die vreselijk saaie radio, aldus de zoon, zorgt voor info en muziek. Als hij binnenkort komt logeren mag hij van deze klanken genieten.
  • Musea bezoeken. Brussel en bij uitbreiding België tellen heel wat musea die meer dan de moeite waard zijn. Zodra hij een jaar of drie is, beginnen we eraan. Vanaf dan ben ik met vijf kids in de Belgische musea te spotten. En als het andere neefje ook mee komt, zijn we al met zes.
  • Theater. Ik kijk er naar uit om voor het eerst een theatervoorstelling met H. te bekijken. Aangezien er tegenwoordig fantastische peuter- en kleuterproductie bestaan, moet dit voor hij vijf wordt toch minstens één keer lukken. Alle tips zijn welkom.

Je ziet, we hebben nog heel wat te doen, mijn metekind en ik.  We beginnen met het vieren van zijn eerste verjaardag!

6a2c34ca4a4dce3165fdbe33e5de0a1c

GELUKKIGE VERJAARDAG, KNAPPERD!

3 gedachtes over “Over het coolste metekind van de hele wereld

Geef een reactie

