# Dagen Zonder Vlees – de evaluatie

Schermafbeelding 2015-04-04 om 12.20.27

40 dagen geleden – als je goed telt, zijn het er eigenlijk 46 – startte het project Dagen Zonder Vlees. Ik sprong op de kar. Op voorhand had ik mezelf de toestemming gegeven om af en toe een dagje over te slaan. De man vindt dagen zonder vlees onzin. Zo nu en dan eens mee-eten met de spaghetti bolognaise en de kip van ons kippenkraam is handig. Ook de bicky burgers van frituur Patatje – wat volgens de schoonbroer geen vlees is – zijn toegestaan.

DVZ is goed meegevallen. Zo goed zelfs dat ik me voorgenomen heb om het aanbod vlees op mijn bord en dan van de kinderen blijvend te beperken.
De kinderen hebben al die tijd mogen kiezen. Ze eten sowieso niet overdreven veel vlees. De kennismaking met groenteburgers en wolreepjes is bij hen een schot in de roos. Zongedroogde tomaatjes, noten, geitenkaas … hebben iets langer tijd nodig. Tja, alle begin is moeilijk.

Het eindresultaat mag er alleszins zijn. Mijn ecologische voetafdruk is geslonken …

Schermafbeelding 2015-04-04 om 12.20.13

Mijn cola-loze dagen zijn 100% succesvol. Geen druppel cola komt nog in mijn lijf. Mijn voormalige godendrankje is in een vies goedje getransformeerd. Nu nog de suikerklontjes in mijn thee door honing veranderen en iets meer bewegen en het komt nog allemaal goed …

2 gedachtes over “# Dagen Zonder Vlees – de evaluatie

  1. Falderie zegt:

    van vlees afkicken zou me al moeilijk vallen. maar van cola zou ik zeker niet kunnen afblijven. maar intussen drink ik wel maar één blikje per dag meer. dat moet nog net kunnen vind ik… 😉

    Like

Geef een reactie

