# DagenZonderVlees – halverwege

Dagen zonder vlees – het gaat verbazend goed. Op twee bewuste uitzonderingen na (de beste bickyburgers gebakken door de vriendelijke overbuur van mijn zus bij frituur Patat kan ik moeilijk weerstaan) ben ik erin geslaagd om het eerste deel van deze 40 dagen bijna vleesloos door te brengen.

Het vinden van veggie-gerechten is niet zo moeilijk. Het internet loopt over van de heerlijk pruttelende potjes gevuld met alles (behalve vlees) wat je maar kunt bedenken. Mijn kookboekenassortiment is ondertussen met ‘Vandaag Veggie’, een kookboek uit de Colruyt-collectie uitgebreid.

Mijn voorlopige top drie ziet er als volgt uit:

  1. spirelli met venkel- en courgetteblokjes, kruidenkaas en zongedroogde tomaten (Colruyt-receptje);
  2. bladerdeegpizza met witloof en geitenkaas (eentje van Jeroen Meus);
  3. rijst met heel veel groetjes, vegetarische wokreepjes, een scheutje room en veel kerrie (eigen brouwsel).

Schermafbeelding 2015-03-10 om 16.40.34

De zelfgekozen 40 dagen zonder cola bevallen me nog beter dan die zonder vlees. De dagelijkse hoeveelheid suiker en cafeïne in mijn bloed is spectaculair gedaald. Op Wall Street zouden ze het over een heuse crash hebben. Mijn energiepeil is evenredig gestegen. Ik geloof graag dat niet alleen de aanstormende lente daar zijn deel in heeft. Om mijn vochtgehalte enigszins in balans te houden drink ik sloten thee, water en piekwater, beter gekend als spuitwater of bubbeltjeswater). Een drinkfles heb ik al om al dat water overal mee naar toe te slepen. Nu nog een thermosje voor mijn thee vinden. En ondertussen zoek ik gezond variaties voor al dat warme en koude water. Elke suggestie is van harte welkom;

Ondertussen geef ik mezelf al een dikke pluim. Goed gedaan! Op naar de volgende 20 dagen.

 

3 gedachtes over “# DagenZonderVlees – halverwege

Geef een reactie

