Een mijmering op een vermaandag

Beste lezer

Dit is geen bericht dat rechtstreeks uit het Eenzame hartenbureau is geplukt. Het is een korte mijmering over mijn eerste blogmaand.

Iets meer dan een maand geleden zocht ik ‘iets’ dat mij kon passioneren. Na wat geswipe, geklets en geprobeer startte ik met ‘gewoonelke’. Ik stortte me, zoals alleen ik me op iets kan storten, in een nieuw avontuur. Ik weet wel, het avontuur valt in het niets bij een superG-afdaling of een beklimming van de Mount Everest. Naast een wereldreis of het opstarten van een school in afgelegen gebied is dit verhaal eerder bleekjes. Voor een vrouw met vier kinderen en een man mag de lat niet te hoog liggen.

Het zal je misschien verbazen, maar het schrijven van mijn verhaaltjes, gegrepen uit het leven, is toch iets speciaal. Het is fijn, wat zeg ik, super om te lezen en te horen dat heel wat mensen het leuk vinden om deze schrijfseltjes te lezen.  Het bekijken van de statistieken van deze blog is een verslavende bezigheid. Het bestuderen van de ingekleurde landen op het wereldkaartje waar je kan zien waar dit alles gelezen wordt, is verbazingwekkend. Tanzania, Spanje, Australië, VS, GB … en dichter bij huis Nederland, Duitsland en België … Wie zijn al die mysterieuze lezers die zelfs in overzeese gebieden de weg naar ‘gewoonelke’ vinden?

Het is hard gegaan, deze maand. Niet minder dan 13 blogposten zagen het levenslicht. Het project #boostyourpositivity was een uitstekende ‘booster’ om een vliegende start te nemen.

Voor deze vermaandag heb ik mezelf een klein cadeautje gegeven. Niet dat ik dit maandelijks zal doen, maar zo een keer kan dat geen kwaad. Ik mocht van mezelf het blogboek van de Praktische School van Femma kopen. Dat andere boek over bloggen, Blogboek van Kelly Deriemaeker, had ik bij wijze van research vorige maand al aan mijn tot nog toe vrij bescheiden e-boekenkast toegevoegd.

Om maar te zeggen dat ik dit bloggen fantastisch vind. Mijn verhaaltjes zijn nog niet op. Met de vier kinderen en de man en alle prikkels uit de echte en virtuele wereld is er altijd wel iets te vertellen.

Nog een fijne avond, lieve lezer.

Tot gauw!

3 gedachtes over “Een mijmering op een vermaandag

Geef een reactie

