# Dagenzondervlees – de inschrijving

Op een koude winterdag staar ik uit het raam. De verse sneeuw ligt maagdelijk wit te wachten op de enthousiaste sprongen van onze kinderen…. STOP, een koude winter is nu toch al even geleden en ook de echte sneeuw die langer dan een halve dag blijft liggen laat in onze contreien op zich wachten. Opnieuw …

Op een verzopen januaridag hang ik in de zetel. Onze jongste kind drinkt aan moeders borst haar buikje rond. Om iets om handen te hebben, gewoon stil zitten zonder iets te doen vind ik nogal moeilijk, swipe ik op mijn iPad. Een fantastisch speelgoedje. Opeens valt mijn oog op ‘Dagen zonder vlees’. Het doet mij denken aan de film ‘Dagen zonder lief’. De film zelf heb ik niet gezien, maar de titel vind ik geweldig. Ik begin te lezen. 40 dagen alleen maar veggie eten. Tja, het lijkt me wel wat. Te meer veggie-food echt wel lekker is. Dat het gezond is en dat we daarmee de planeet een beetje ontlasten is mooi meegenomen. Ik schrijf me in. En zo begint op woensdag 19 februari een nieuwe ontdekkingstocht, deze van de wereld zonder vlees.

Op gezette tijden schrijf ik op mijn blog gewoonElke mijn bevindingen.

Volgen jullie mee?

Geef een reactie

