Het trouwfeest – de voorbereiding deel 2

Vrijdag 13 februari nadert met rasse schreden. De voorbereidingen voor ‘het trouwfeest’ vorderen met ongekende snelheid. Mijn rol beperkt zich tot het bakken van een cake en het samenstellen van de outfit.

De traditionele 4 X 4 cake met een kruimeltje basterdsuiker (na enig zoekwerk blijkt dit bruine suiker te zijn) is zonder meer een makkie. Dat dacht ik tenminste. Tot maandagmiddag de telefoon rinkelt. Mijn twee schoolgaande meisjes zijn in twee kotsende kleuters veranderd. Tegen de klok van 3 is het ergste leed geleden. Ze zeuren me de haren van het hoofd. De twee hebben honger !! Een appeltje, rijst en een beetje wortels later zijn ze in die mate opgeknapt dat ze elkaar de loef proberen af steken over het aantal keer overgeven en de meest interessante overgeefplaats. De winnaar blijft onbekend.

Volgens de man ligt mijn overheerlijk baksel ter ere van de  verjaardag van de derde dochter aan de oorsprong van de sputterende kindermaagjes. Na een grondige analyse van het ‘eetpatroon’ van de kinderen van de afgelopen dagen blijkt dat appelsap weleens de boosdoener kan zijn.

Ik kan met een gerust hart mijn veelgeprezen cake met een kruimeltje basterdsuiker maken. Het cateringprobleem is van de baan.

De outfit …. dat is een paar andere mouwen, wilde ik hier schrijven. Het tegendeel is helemaal waar. Ondanks enkele kleine schoonheidsfoutjes kan ik met enige trots melden dat de trouwjurkjes klaar zijn. Het tornmesje bleef netjes in de naaikoffer. Het patroon is terug te vinden in ‘Homemade Mini Couture’ van Little Miss Y. & Vermiljoen. Zoals altijd aangevuld met enkele aanpassingen – lees: manoeuvres om alles netjes samen te krijgen – van mijnentwege. Alhoewel de creatieve ingrepen dit keer tot het minimum beperkt blijven. Blink, blink, blink …

De voorbereidingen zitten erop. Nu rest alleen nog het aftellen van de dagen voor het spetterende feest kan beginnen.

En dan de beloofde foto’s.

Tadaaaaa ….

foto 2

Kijk, mama, wij maken hartjes!

foto 3

Meisjes met vlinders en strikjes.

2 gedachtes over “Het trouwfeest – de voorbereiding deel 2

Geef een reactie

