Over passie

Doe jij nog iets voor jezelf?

Een simpele vraag. Alleen het antwoord is wat moeilijker.

Natuurlijk. Ik naai (voor de kinderen). Ik lees boeken (voor mijn lessen Nederlands). Ik hou van films (in mijn luie zetel veelvuldig onderbroken door een of ander kinderschreeuwtje).

Doe jij nog iets voor jezelf?

Het zinnetje herhaalt zichzelf.

Waardoor ben ik echt gepassioneerd?  Wat is echt van mij? Waarvoor kan ik me nog eens echt smijten? Wat kan ervoor zorgen dat ik glimlach als ik eraan denk? Waarvoor kan ik nog eens die warme gloed voelen?

Naaien, boeken lezen, film kijken … Het blijft net te vaag. De passie ontbreekt.

Schrijven is dat stapje verder. Het vraagt dat tikkeltje meer.

Een eigen blog is een voorzichtige start. Mijn verhalen, ideeën, opmerkingen op het net voor wie ze wil lezen.

Zou dit het dan zijn? Die passie ?

 

4 gedachtes over “Over passie

Geef een reactie

